Denna webbplats använder cookies som gör att webbplatsen fungerar bättre, Läs mer om cookies.

KEYnet Intranät

KEYnet är ett komplett intranät med en mängd funktioner som gör livet på jobbet lite lättare och lite roligare. Var du än är kommer du alltid lätt åt gemensam, rätt och uppdaterad information.

I KEYnet ställer du in vem som ska läsa och skriva i olika användningsområden.

KEYnet Intranät gör arbetet snabbt, smidigt och bekvämt. Självklart kan du sätta din egen prägel på KEYnet med den egna grafiska profilen.

Patric Sandström, KEYnet Sweden AB

Kontakta oss

Patric Sandström
0370-33 47 54
patric.sandstrom@keynet.se

  

Användningsområden

KEYnet Intranät är företagets interna informationscentral där medarbetarna delar information med varandra. Via administratörsläget styrs vem som har rätt att läsa eller skriva i intranätets funktioner och i eventuella tilläggsmoduler.

Några användningsområden för KEYnet Intranät:

  • Lagra dokument i de flesta kända filtyper.
  • Bygg upp verksamhetssystem med versionshantering, remissflöde, godkännande, kommentarsfunktion etc. Används bl a inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Dela verksamhetssystemet digitalt med revisorn.
  • Visa nyckeltal i form av indikatorer och diagram som hämtar data från andra system.
  • Presentera viktig information i t ex entré, personalutrymmen eller  produktionslokal.
  • Delge interna nyheter om affärer, utbildningar, anställningar mm.
  • Hämta information från branschorgan, lokala nyhetsmedia mm via RSS-flöde.
  • Visa övergripande kalendervy med information om kommande händelser och var medarbetare är. Undvik dubbelregistreringar och koppla ihop med Outlook och Exchange.
  • Digitalisera bokning av gemensam utrustning, t ex lokaler, fordon, utrustning.
  • Genomför kunskapstester efter utbildningar.
  • Administrera inbjudningar till företagsaktiviteter så som personalträffar och utbildningar.
  • Genomför anonyma enkäter om arbetsmiljö, trivsel mm.
  • Gör viss information tillgänglig för externa parter, t ex styrelse eller medlemmar.
  • Förenkla informationsspridning till ”sällan-användare” via mailbaserad prenumerationstjänst. 
  • Logga händelser, t ex samtal, korrespondens, affärer, överenskommelser mm.
  • Tillhandahåll kontaktuppgifter till alla användare med ett knapptryck.