Denna webbplats använder cookies som gör att webbplatsen fungerar bättre, Läs mer om cookies.

E-handel

Handel på internet är en växande trend som ger en absolut nytta i er verksamhet. Kunden kan dygnet runt beställa varor via webbshopen. Dessutom får kunden snabbt besked om orderstatus, leveranstider, lagerstatus  mm.

Vår erfarenhet är att lyckade e-handelsprojekt präglas av samarbete mellan oss, er och era kunder. För att nå det behöver parterna vara lyhörda och utreda vilka kärnvärden som måste tillgodoses via e-handelslösningen. 

Patrik Hill KEYnet Sweden AB

FRÅGA GÄRNA

Patrik Hill
0370-33 47 53
patrik.hill@keynet.se

Man kan  presentera information om artiklar, bilder, ritningar mm. KEYnet E-handel kan användas med eller utan integration till affärssystemet.

KEYnet e-handel är en flexibel lösning som passar många olika branscher samt olika kundrelationer så som B2B (försäljning mellan kända parter) & B2C (försäljning till slutkonsument).

Exempel på användningsområden:

  • Visa dagsaktuella produkter och priser. T ex färskvaror i dagligvaruhandel.
  • Relationshandling, en sammanställning av vilka produkter som kunden har köpt till ett visst projekt. Används emellanåt inom byggsektorn. 
  • Vis för kunden på kompletterande artiklar som passar till den artikel som kunden beställt. Så kallad ”Cross sale”
  • Låt kunden ha en eller flera varukorgar. Flera varukorgar används t ex vid inköp till projekt.
  • Alternativa artiklar, om kunden söker eller anger en artikel så kan ni beroende på olika villkor t ex lagerbrist, ej lagerförd (t ex konkurrents artikel) eller artikel med högre täckningsbidrag, presentera alternativ till den artikeln som kunden sökte efter.
  • Mallorder, olika varianter på order som kunden normalt brukar köpa. Kunden kan själv skapa egna mallorder.
  • Automatisera utskick av nyhetsbrev baserat på kundens köpbeteende.
  • Kunden kan lägga upp egna och kunders anläggningar för återkommande beställningar.
  • Kunden kan lägga upp egna och kunders anläggningar för återkommande beställningar. Dessutom kan påminnelse skapas till kund om beställning av artiklar inför nästa service.
  • Senaste beställningstid baserad på kund och/eller artikel för utlovad leveranstid.
  • Sökningar, en viktig funktion inom e-handel är att kunden hittar vilken artikel de skall köpa. I KEYnet kan artikelsökning ske på många olika sätt baserat på artikelns egenskaper, leverantör, sortiment, namn med mer.
  • Offerthantering. Låt era kunder nyttja e-handelns artikelflora, bilder och prisunderlag för göra offerter till sina kunder. I KEYnet E-handel kan kunden lägga på eget påslag samt offerera egna artiklar. Offerten kan sparas som PDF-fil och mailas till kund. Vid eventuell beställning omvandlas offerten till order. KEYnet e-handel hanterar även Rotavdrag.
  • Har ni rätt artiklar i ert sortiment? KEYnet e-handel loggar även sökta artiklar som inte finns i ert sortiment.

Som med övriga KEYnet-applikationer är vår målsättning att det ska vara snabbt, smidigt och bekvämt att använda lösningen.

FLER FUNKTIONER

  • Mobilapplikation e-handel
  • Kampanjer
  • Orderstatus
  • Leveranstidshantering
  • Godssökning
  • Import av orderrader via Excel
  • Alternativa produkter
  • Snabborderhantering
  • Offerthantering
  • Relationshandlingar
  • Mallorder
  • Nyheter
  • Statistik
     

REFERENSER