Denna webbplats använder cookies som gör att webbplatsen fungerar bättre, Läs mer om cookies.

Resursbokning

Resursbokning

Funktionen används främst för att boka gemensamma resurser. Med hjälp av KEYnet Resursbokning planeras användandet av företagets gemensamma resurser, man undviker dubbelbokningar och får på samma gång god ordning på var prylar finns och vem som har bokat.

Gemensamma resurser kan kategoriseras, några exempel:

  • Företagsbilar
  • Lokaler
  • Utrustning och maskiner

Resursbokningen innehåller flera vyer, bl a en 12-veckors vy i form av Gantt-schema. Det går därför också bra att planera personal med hjälp av KEYnet Resursbokning, t ex semesterschema. Självklart finns funktion för återkommande bokningar.

I funktionen ingår också en enkel prishantering som kan användas vid uthyrning av resurser, planering och budgetkontroll på avtalade uppdrag mm. Funktionen innehåller standardlistor som vi kan komplettera efter dina behov.

Jobbar du i projekt? Används 12-veckors vy för att presentera tidplanen!