KEYnet intranät 4.10

Inför den nya versionen har vi genomfört förbättringar gällande notifikationerna.

Notifikationer är de små notiserna som visas överst till höger i KEYnet. Där har du koll på vad som händer i KEYnets dokumentarkiv, i nyheterna och i det sociala flödet.

Om man vill kan administratör för systemet ställa in så att man med jämna tidsintervall får ett meddelande per e-post med en översikt av notifikationerna.  

  • manuellt kunna markera och avmarkera notifikation som läst
  • radera alla notiser
  • lagt till en scrollist i notislistan
  • ökat på längden för information i notis

Temainställningar

  • kunna justera ett tema och lägga på för alla användare

Produktdatabas

  • Tvätt av filnamn, tar bort konstiga tecken vid upload.
  • Fix av artikelnummer, blandning av siffror och bokstäver

Dokumenthantering

  • minskad cashtid för officedokument i arkiven

KEYnet ärende 3.8

Ärendesystem

  • större fält för kommentarer
  • kunna byta namn på dokument direkt i dokumentflik
  • infotext vid registrering av tid på annan dag än dagens datum
  • kontroll vid registrering på ärende som innehåller aktivitet
  • ärende med checklista har fälten artikelnummer och namn fått mer utrymme
  • filtrering på artikelkategori vid sök av material
  • behålla ärendets tidsåtgång vid flytt av start
  • flagga för fakturering styrs från attestvyn

Attestvy

  • tagit bort filtrering av utförare
  • komplettering traktamente, kilometer i attestvy, samt redigering innan attest

Projektvy

  • visning av tidrapportens beskrivning på aktivitetens tidsflik
  • mer info runt tidrapporter på tidsflik
  • visning av hela namnet på den som registrerat tid
  • kunna länka ett länkat dokument vidare i projektet
  • titel och beskrivningsfält placerad i toppen med fullbredd
  • generera dokumentmall på en dynamisk aktivitet
  • filtrering dokument aktiva/ej aktiva
  • använda länkar på aktivitet för att navigera till aktivitet som dokumentet ligger på
  • aktiviteter sorterade efter grupp vid tidregistrering
  • stjärnmarkering försvinner på aktivitet vid avslut
  • filtrering av kategori i vyn "Mina aktiviteter"
  • bättre stöd för filtrering av utförare i mina aktiviteter och projektvyn
  • kunna ställa visning av antal dagar per kolumn i vyn mina aktiviteter
  • kunna lägga till annan användare i kommentar som då får en notis
  • spara antal kommentarer per sida
  • kunna se en aktivitets relation samt inställning för administratör
  • inställning om utförare som tagits bort på aktivitet skall få notis
  • generell förbättring rättigheter

Kundobjekt

  • kunna byta namn direkt på dokumentflik
  • knapp spara återgå vid nyregistrering av objekt
  • klickyta på hela raden på kundobjekt
  • mer utrymme artikelnummer och namn på checklistan
  • värdetyp där värdet visas på serviceprotokoll

Kunder

  • byta namn på dokument direkt i dokumentfliken
  • klickbar rad för att komma in på kund, ärende eller objekt

Artikel

  • visning av favoriter i artikellistan

Mobil

  • bättre visning av checklistans information
  • hantering av protokoll direkt i mobilen

Inställningar

  • nytt arbetssätt för utförarroller på kategori
  • flytt av kolumnen "Visa i lista" för bättre logik

 

Dags att boka in uppdatering!

Kontakta oss