Denna webbplats använder cookies som gör att webbplatsen fungerar bättre, Läs mer om cookies.

Reklamationshantering- ett system för reklamationer

  

Åtgärda stabilt med system för reklamationer

Målsättningen är förstås att kunderna aldrig ska få bristande leveranser. Tyvärr händer det ibland ändå. När det väl har hänt är det viktigt att visa kunden att du ser allvarligt på bristen och att åtgärd eller reklamationshantering genomförs så fort som möjligt. För att i slutändan också få en nöjd kund är det viktigt att kunden får meddelande eller besked om genomförd åtgärd.

reklamationshantering - vem gör vad?

När fler blir inblandade i ett uppdrag av reklamationshantering är det lätt att missa någon länk. Någon tar emot uppdraget, någon åtgärdar och kund skall få besked om åtgärd. Vem gör vad och hur har vi koll? Svaret är så klart ett bra system för reklamationshantering. 

Reklamationshantering ett system för reklamationer från KEYnet Sweden AB 

Kontakta

Patric Sandström
0370-33 47 54
patric.sandstrom@keynet.se
 

SYSTEM för Reklamationshantering

Vilka olika typer av reklamationer kan dyka upp i verksamheten? I systemet skapas kategorier för olika typer av reklamationer. På så sätt blir det lätt att registrera, planera och följa upp reklamationer. Det ger också en god överblick över återkommande reklamationer där man ibland behöver göra en större åtgärd.  

Rapportering reklamationer - NÖJD KUND

Utföraren av åtgärden lägger in information om åtgärd, registrerar tid och ev materialåtgång på ärendet.

Med god hantering av en reklamation får man trots allt en nöjd kund i slutändan. Så se till att involvera och meddela kund om åtgärdad reklamation. Detta kan göras direkt i systemet via mailutskick som går ut i samband med statusuppdateringar.  

Kontakta oss! 

Vi berättar gärna mer om systemet för reklamationshantering. Kontakta oss eller boka en demo med oss! 

System för reklamationer och reklamationshantering, KEYnet Sweden AB

Nöjd kund = bra reklamationshantering 

 



 

Mer om:  

Mobilt ärendesystem

Ärendeportal