Denna webbplats använder cookies som gör att webbplatsen fungerar bättre, Läs mer om cookies.

Ärendesystem till servicetekniker

Nu skall ett gäng servicetekniker ha stenkoll på sina serviceuppdrag när de arbetar på fält. Maskiner servas med hjälp av färdiga checklistor i KEYnet ärende.

Ärendesystem till servicetekniker

Checklistor

Varje maskin har sina olika kontrollpunkter med olika intervaller då service skall genomföras. Checklistor finns för varje maskin och för varje tillfälle då service skall genomföras. Återkommande ärenden skapas med rätt intervall. 

Rapportering av tid

Tid registreras på samma ställe som sedan används vid lönehantering.

Direkt i mobilen 

Som servicetekniker registrerar du så klart allt  snabbt, smidigt och bekvämt i mobilen. 

Integration mot affärssystem 

För att få till ett flöde är en integration genomförd i det här fallet mot affärssystemet Global. KEYnet hämtar kund- och artikelregister från affärssystemet till KEYnet för att sedan i retur skicka in data till affärsystemet. På så sätt blir ärendedata underlag för order och fakturering.

Att jobba med att hjälpa kunder till att hitta smidiga arbetssätt som underlättar vardagsarbetet brinner vi på KEYnet för och ser som vårt stora uppdrag.


KEYnet serviceuppdrag

KEYnet ärendesystem

Mobilt ärendesystem 

Vill du veta mer så hör av dig till oss på KEYnet Sweden.

0370-33 47 50

patrik.hill@keynet.se


 

2019-05-28