KEYnet projekthantering är till för att hålla ordning och reda över en process av aktiviteter och som stödjer teamets möjligheter att arbeta mot målet både tryggt och organiserat. I KEYnet kan man skapa både förutbestämda flöden eller dynamiska som baseras på projektets viktiga händelser.
Hur fungerar det med dokument i projekthanteringen?
Man kan koppla mallar som kalkyler, offerter på ett ärende. Vid behov aktiveras dessa och laddas dessa upp. Protokoll över utfört arbete finns också tillgängligt. Dessa sparas och kan mailas vidare till mottagare direkt från systemet. Dokument kan också länkas vidare så att de kan ses på andra aktiviteter.
Vilka kan vara utförare på aktiiviteter?
Här kan inköpare, produktionstekniker, kvalitetsansvariga, säljare och ekonomitjänster vara några exempel på utförare i ett arbetsflöde.
Kan man som ansvarig få löpande information över vad som händer inom ett projekt?
Om du har en roll kopplad till ärendet/projektet kan du genom att prenumerera på ärendet eller projektet få fortlöpande mailuppdateringar när uppdateringar sker i projektet.
Hur kan man följa upp förbrukade tider i KEYnet projekt?
Man kan stämma av rapporterade, förbrukade tider på aktiivitet och även stämma av dessa mot estimerade tider.
Vad krävs för att starta upp ett ärendeystem?
Att man tillsammans med oss gör en förundersökning för att se till att arbetsflödena fungerar och att man vet vad och när ett uppdrag skall genomföras. Systemet i sig är standardiserat men det går lättare om vi är med och ställer in systemet i början så att det passar företagets rutiner.
Finns det någon översikt över projektet?
För en projektledare kan hela projektet ses i ett överskådligt Gantt-schema.