Med ett flödesbaserat arbetssätt hanterar du en avvikelse i KEYnet från att den kommerrapporteras till dess att avvielsen hanterats, åtgärdats och slutförts.
Kan man hantera avvikelser i KEYnets ärendesystem?
Man kan lägga upp egna kategorier med namn och vilka fält som skall fyllas i.
Kan vi ha olika typer av avvikelser?
Ja antigen kan du ha fält med listor på valbara typer som hanterar olika avvikelser. Annars kan man lägga upp kategorier idär man styr vilken typ av avvikelse som är aktuell.
Hur kan man följa upp en avvikelse?
I KEYnet kan du hantera ärenden med olika statusar som tex Pågående, Avslutade eller Avstämda. På ärenden går det även att rapportera tid vilken sedan kan följas upp.
Går det att få en avvikelserapport i KEYnet?
Grunderna för en rapport skapas i en dokumentmall. Rapporten hämtar information automatiskt från fält i ärendet. Detta minimerar administrationen och risken för manuella fel i rapporten. Rapporten lagras sedan i ärendets historik.
Hur kan man göra med material som används till avvikelsen?
Om man använder material så tänds materialhantering per kategori och så kan användare lägga på material som har använts direkt på ärendet.
Hur kan man styra vem som får använda, se avvikelser?
I KEYnet är alla kategorier och fält behörighetsstyrda. Här kan du styra behörigheter per användargrupp eller användare och vem som får se eller redigera ärendet.
Kan jag rapportera avvikelser mot kund, maskin eller artikel?
Ja, vid behöv kan du tända fält som kund, objekt (maskiner, artiklar) för att hantera detta. Man kan styra detta per kategori så att bara det som skall användas visas.
Kan man ha olika ansvarsområden i en avvikelse?
Eftersom KEYnet är rollbaserat så kan respektive kategori fördefinieras så att användaren som skapar ärendet ser vilka roller som skall tillsättas i avvikelsen, t ex Produktionstekniker, Ekonomiansvarik, Kvalitetsansvarig, inköpare mm