KEYnet intranät

Programlyft

  • knapp för att rensa servercache
  • köhantering rensning gamla meddelanden
  • ny grafmotor för indikatorer och diagram

Menyhantering

  • meny för mobil
  • meny för projektvy

Grafer och indikatorer

  • nya programvaror för grafer och indikatorer
  • visning i widget, på artikel och presentationsskärm
  • mellanlagring av data för stabilare och snabbare lösning
  • hantera serier i diagramform
  • avancerade inställningar för fler alternativ än i standardlösning
  • förhandsgranskning av grafer
  • kunna skapa olika datakällor som underlag för grafer och indikatorer
  • tal med decimaler i graf
  • ordning titelplacering i grafwidget

Mer om grafer och indikatorer

Mobilanpassad startsida

  • Kalender, informationspopup för mobilen
  • Dialogerna för KEYnet startsida har mobilanpassats
  • menyhantering för mobilen

Sociala flödet

  • justering ordning på kommentarer, senast överst

Dokumenthantering

  • avbruten utcheckad artikel tas bort permanent
  • länk till dokumentmall för administratörer  

Språk

  • Språkrättning notifikation (eng)

Nyhet

  • Pushnotis för nyhet skall inte visas före publiceringsdatum. 

Resursbokaren

  • rätt datum skall visas vid förändring av bokning i resursbokaren

Kalender

  • visning må-sö återkommande bokning
  • rättning visning av alla poster inom tidsspann

KEYnet Ärende 

  • Riskanalys, funktion för serviceföretag påminnelse för personal att riskanalys skall utföras innan påbörjat arbete med service/reparation. Kan vara kontroll av halka, fall, säkerhetsanordningar, brandskydd, ensamarbete, kemikalier, tryck mm. Styrs på kategori, objekt och status.
  • När man tidrapporterar kan man lägga till fler utförare till samma tidrapport. Samma datum, tid (h) och text.
  • Tidstyper, ett nytt register under inställningar där man kan skapa och redigera egna tidstyper
  • Schema, en inställning där man kan skapa och redigera arbetstider med antal arbetstimmar per dag och vecka. Det går ha rullande schema. Man kan även hantera undantag från schemat. 
  • Schema per utförare, komplettering att man kan ange vilket schema och chef som användaren är kopplad till samt vilken typ av rapportör den är (avvikelse eller vanlig tidsrapportör) 
  • Värdeenheter för checklistan, ett register under inställningar där man kan skapa och redigera enheter
  • Artiklar, se vilka kundobjekt en artikel är kopplad till för att få en överblick vid redigering/borttag av artikel
  • Borttagning av artikel, varning om att artartikel finns på checklista. 
  • Förhandsgranskning av mail innan det skickas för att se vilken information som kommer mailas från ärendet. 
  • Material, fält för pris finns med redan vid upplägg, tidigare var man tvungen att redigera materialrad för att nå pris. 
  • Atttestvy, om artikel är en paketartikel visas ingående komponenter i vyn
  • Fliken Grupp på Kund, släckt om den inte används i systemet

Ärende mobil

  • Kunna lägga till utförare på ärendet i mobilen.

Projekt

  • Ny hantering av Bilagor, där bilagor lagras centralt men kan kopplas och autogenereras på aktivitet eller bifogas manuellt. Bättre sätt för att ha olika utgåvor. 
  • Inaktivera delmoment om det inte skall utföras projektet. Tidigare fanns bara utfört/ej utfört nu kan vi även inaktivera dem med en kommentar till varför de inte skall utföras.
  • Ombyggnation av planeringsmotor för att fungera bättre mot verkligheten
  • Aktiva dokument, finns inställning om man bara vill se aktiva dokument vid länkning till andra aktiviteter
  • Dokumentmallar, kunna filtrera bland mallar för att enklare hitta sökt mall.
  • Kommentarer på aktivitet försvinner inte om jag byter vy inne på aktivitetskortet.
  • Utökning av fältet Mottagare så man utan scroll kan se vilka som kommer få mitt mail 

Justeringar

  • Ej se borttagna KEYnetanvändare i listan där ärendeanvändare läggs upp.
  • Dokument sorteras efter redigeringsdatum för att visa senaste tillagda redigerade dokument överst.

Välkommen att boka uppdatering!