KEYnet intranät

Allmänt

  • Actionfärg på object som hovras över
  • Kompletteringar översättningar

Nyheter

  • Upp till 100 tecken i bildtext 
  • Justering publiceringstid för enklare tidsangivelse
    Välj bild borttagen tills bild är inlagd
  • Möjlighet att länka till olika nyhetsarkiv från toppmeny
    Möjlighet att lägga in en e-post i nyheten
  • Alla skapade aktiva nyheter sparas per automatik under sparade nyheter

Artiklar

  • Möjlighet att skapa egna löpnummerserier som automatiskt ger nytt löpnummer till nya artiklar och döper artikeln med löpnummer + Artikelnamn
  • Möjlighet att se vem som har checkat ut artiklar
    Möjlighet att överta utcheckade artiklar
  • Möjlighet att se hur många och vilka artiklar som använder olika mallar
  • Justering fält för inmatning av bäst-före datum på versionhanterade artiklar
  • Vid skapande av artiklar syns bara de mappar man har rättighet att spara artiklar i
    Möjlighet att spara artikel vid utgång av bäst-före datum utan att skapa ny version (om dokumentet är oförändrat)

Arkiv

  • Vid skapande av mapp måste minst en grupp av användare måste ha rättighet till mappen 
  • Möjlighet att söka på arkivnummer
    Möjlighet att på enkelt sätt visa en mappvy

Enkäter

  • Möjlighet att delta i Enkäter, Anmälningar och Kunskapstest utan KEYnet-inloggning
  • Justering sortering av enkäthistorik

Resursbokning

  • Justering positionering av knappar
  • Justering visning av resursbokningar

Sociala flödet

  • Det sociala flödet är tillbaka och uppdaterat i 5.1
     

KEYnet ärende

Objekt

Helt nya vyer för hantera objekt.

  • Listning med filtreirng och sökning, även på användare kunna bestämma vilka kolumner som skall visas och i vilken ordning de skall ses
  • Grunddata, nytt utseende och teknik, nytt fälttyp "länk" gör att man från objekt kan gå till annan url för mer info.
  • Tillbehör, ny vy och nytt handhavande att lägga till tillbehör till objektet
  • Checklista, helt ny vy med annat flöde för att hantera checklistans kontrollpunkter och material
  • Bilagor, nya vyer och visningsalternativ för att hantera bilagor, dokument, bilder mm
  • Underobjekt, ny vy för hantera det
  • Ärenden, ny vy med mer filtrerings möjligheter på status vilket ger en bättre överblick och flexibilitet
  • Ny ärende, kund och objektssök i nya vyn

Ärende

  • Kunna sätta att föreslagen utförare och säljare hämtas från kundregister, fält Ansvarig tekniker och Ansvarig säljare
  • Vid kopiera ärende så finns det möjlighet att även välja om material skall kopieras eller inte
  • Möjlighet att på en checklisteåtgärd sätta om det skall gå att ladda upp en bild på anmärkningen.

Meddelandekö (admin)

  • Om det är ett ärende som samfakturerats ser man nu alla ärenden i meddelande kön, tidigare sågs bara ett

Attestvyn

  • Komplettering av nya fält som visas i attestvyn 
  • Vid mycket text slipper användare att scrolla i fältet, nu kan man klicka i det och se hela texten
  • Materialets försäljningspris (från ärende) visas 

Tidrapportering

  • Validering att man inte kan rapportera 0 (noll) i tid, för att säkerställa integrationer
  • Vid Mängdrapportering görs ett förslag att rapporterad tid är utefter den anställdes schema per dag som mängdrapportering skall ske
  • Möjlighet att styra så att utförare enbart kan klar markera egna tider, inte andras

Tidattestvy

  • Se vilka ärenden och antal timmar som ligger till grund för tidsrapportering via hoover på vald rapporteringsstapel. ärenden visas i liten ruta.
  • För varje utförare ses en summering på hur rapporterad tid är fördelad mellan ärendekategorier.

Mobil

  • Möjlighet att scanna streckkod för att enklare lägga till ett material på ärendet via mobilen
  • Kunna planera (sätta datum) på ett ärende via mobilen
  • Se checklistepunktens artikelnr för att se mer information om vad som skall utföras

Kontakta oss för uppdatering!