Fler och fler använder sig av KEYnet ärende och speciellt roligt är det när bygdens företag anlitar oss. Lösningen riktar sig egentligen till alla som arbetar med olika serviceuppdrag, återkommande maskinservice, incidenthantering eller större projekt. Att allt skall kunna samlas och administreras och i ett lättarbetat system är drivkraften för oss på KEYnet.I det här nyhetsbrevet berättar Lill Gustafsson på Anderstorp Hydraulik AB kund sedan länge om hur de de jobbar med KEYnet ärende. Alexander Timour på K D Feddersen Norden AB en ny kund förklarar varför de tog beslutet att använda just KEYnet Ärende.
Serviceuppdrag med ordning och redaDu får full koll på företagets alla serviceärenden från det att personalen löpande kan se sina planerade uppdrag till registrering av utförda uppdrag. Inget faller mellan stolarna. Allt registreras direkt på plats i mobilen när jobbet utförs och det är lätt att fakturera när underlaget redan finns på plats. Maskinservice - löpande och återkommande serviceDu sköter dina löpande eller återkommande serviceuppdrag även med olika intervaller. På maskinkortet dokumenteras materialåtgång, tidsintervall, checklistor för åtgärder, uppföljning av kontrollpunkter med värdekrav och serviceprotokoll. Mer information finns på vår hemsida:
|
Att dokumentera måste vara enkelt för teknikerna på Anderstorp Hydraulik AB. Återkommande bokningar med färdiga checklistor är ett bra stöd. Behoven förändras över tid så här är man van att ändra och justera allt eftersom. Det är en process som man jobbat ihop sig i tillsammans med KEYnet. Kraven på dokumentation har med tiden ökat dels när det handlar om miljö och kvalitet men också när det gäller den interna dokumentationen. Ibland behöver man med kort varsel ta över jobb efter varandra. Då måste man kunna följa vad som är gjort och om incidenten är framme behöver man ibland gå tillbaka i historiken för att se om det finns noteringar kring anmärkningar. - Att ändra och justera är en pågående process, allt för enkelhetens skull och för att uppnå en bra dokumentation säger Lill Gustafsson. Lill Gustafsson, Ekonomichef Anderstorp Hydraulik AB |
Kvalitetssystem/avvikelser/8D
När företag arbetar med kvalitetssystem eller avvikelsehantering som 8D hanteras detta lätt i KEYnet projekt. Genom ett förebyggande servicearbete med bra rapporter minskas risken för incidenter. Genom KEYnet incidentrapportering med fast eller dynamiskt flöde skickas incidenten enkelt och snabbt in direkt på plats. Här lagras allt, även dokument kopplade till avvikelser och tid. Status och statistik följs upp och delges kunderna och leverantörerna via portal eller mail. KEYnet ärende innehåller:
På KEYnet brinner vi för att kunna erbjuda praktiska lösningar som gör skillnad och förenklar vardagsarbetet. Vi har lång erfarenhet av att arbeta med ärende/servicesystem. Läs mer om våra lösningar Ärende Bas, Ärende Service och Ärende Projekt. |
KD Feddersen insåg att om man vill växa måste de ha något sammanhållande system. Man började därför att se sig omkring efter olika systemlösningar. KEYnet ärendesystem demades för olika änvändargrupper inom försäljning och service. Alla parter på företaget blev nöjda med det man såg. Servicetekniker som i förväg kan se och ha koll på inplanerade jobb och servicechef med en bra och lättanvänd översikt över planeringen uppskattades. Att det sedan går att växa i systemet och efterhand och skapa bra flöden med integrationer till affärssystem och löneprogram ser man som en klar fördel. Därför valde vi KEYnet:
- Jag skulle säga att det systemet känns enkelt, pedagogiskt och logiskt. KEYnet är en del i processen för att vi skall kunna växa och ha god ordning och reda bland våra uppdrag säger Alexander Timour. Alaxander Timour, försäljningschef på K D Feddersen Norden AB
|